Companiile din industria constructoare de masini spun ca nu urmaresc ajutoare importante din partea guvernatilor, dar doresc ca relatiile actuale sa fie respectate astfel incat rambursarile de TVA sa nu mai dureze jumatate de an, iar legislatia muncii sa ajute intr-o masura mai mare si angajatorul.
Jucatorii din acest domeniu au reusit sa isi ajusteze resursele in functie de evolutia comenzilor din partea constructorilor de automobile si de masini pentru industrie, au trecut printr-o perioada de restructurare de circa 5 luni, iar in prezent incep sa isi reia programele de lucru normale din urma cu aproape 1 an.
„Important ar fi ca Guvernul sa caute solutii si sa nu ne mai puna piedici. Sa nu mai intarzie rambursarea TVA-ului chiar si opt luni si sa gandeasca din alta perspectiva cum sa adune bani in buget", a spus Alexandru Blemovici, directorul general al producatorului de rulmenti Ina Schaeffler.
Prin intarzierea procedurii de rambursare unele companii ajung in dificultatea de a-si finanta activitatea si recurg la imprumuturi fie de la firmele mama, fie din mediul privat, imprumuturi care aduc costuri suplimentare fata de propriul cash-flow.
„Sunt multe de facut. De la procedurile de vamuire la TVA. Exista intarzieri de 2-3 luni la rambursari de milioane de euro. In mod constant avem intarzieri de o luna, sase saptamani, si exista acest cost al banilor pe care trebuie sa il acoperim singuri", a declarat Mircea Bucur, director general al Faurecia Seating Talmaciu.
Modificati legislatia muncii
Bucur adauga ca legislatia de protectie sociala ar trebui modificata astfel incat populatia activa sa fie stimulata sa produca.
„Trebuie sa existe o legatura cu bunastarea sociala. Ofertele noastre sunt refuzate pentru ca multi se multumesc cu ajutorul de somaj. Nu pot reporni, nu pot contracta proiecte mai mari pentru