Sa faci o plimbare acum cu o ambarcatiune de mici dimensiuni de-a lungul coastei Singaporeului este ca si cum ai fi un soarece plimbandu-se printr-o turma interminabila de elefanti adormiti.
Un numar imens de nave comerciale stationeaza in imediata apropiere a celui mai activ port din lume, flota fiind izolata din cauza scaderii comertul global. Poate exista semne promitatoare care arata o recuperare economica in unele locuri ale globului, dar aici sunt prea putine, scrie The New York Times.
Sute de nave care transporta marfa - unele cantarind pana la 300.000 de tone, mult mai grele decat toate cele 130 de vase din Armada Spaniola - parca se asaza usor pe apa, carmele lor rosii si nasurile bulboase, scufundate cand vasele sunt incarcate, iesind aproximativ 4 metri din apa.
O intreaga flota comerciala, tinuta in loc
Atat de multe vase s-au strans aici - 735, comform serviciului de urmarire prin satelit AIS Live al Lloyd's Register Fairplay Research din Gothenburg, Suedia - incat companiile de transport devin tot mai preocupate de posibilitatea unor coliziuni pe unul dintre cele mai importante canale navigabile din lume, Stramtoarea Malaca, care separa Malaiezia si Singapore de Indonezia.
Radacina problemei este in caderea brusca a comertului global, confirmata de ultimele statistici cu privire la comertul mondial.
Exporturile Chinei au scazut cu 22,6% in aprilie fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce exporturile filipineze au scazut cu 30,9% in martie fata de aceeasi perioada a anului trecut. SUA au anuntat o scadere a exporturilor cu 2,4% in martie.
"Datele privind comertul din martie repeta provocarile curente din economia globala", a spus Ron Kirk, reprezentantul departamentului de comert al Statelor Unite. Mai ingrijorator, in ciuda semnelor pozitive precum revenirea de pe Wall Street si incetinire