BCR Asigurari de Viata, a treia companie de pe piata de profil, a incheiat primul trimestru cu afaceri de 35,2 milioane de lei (8,2 milioane de euro), in crestere cu 60% fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor publicate ieri de asigurator.
Compania vinde asigurari in special prin intermediul BCR.
"Stransa colaborare intre banca si compania de asigurari in dezvoltarea si distributia de produse demonstreaza o cerere mare pentru solutii de asigurare puternice si potentialul semnificativ al pietei, chiar in conditiile unui mediu dificil", a declarat Gunter Geyer, directorul executiv (CEO) al Vienna Insurance Group, care a preluat anul trecut BCR Viata si BCR Asigurari (specializata pe asigurari generale) de la Erste, in cadrul unei tranzactii de 244 de milioane de euro. Austriecii de la Erste si-au vandut catre Vienna Insurance toate companiile de asigurari din regiune si au incheiat un parteneriat de distributie reciproca a produselor.
La sfarsitul primului trimestru BCR Viata avea o cota de piata de circa 9%, la fel ca in 2008. "Parteneriatul cu Banca Comerciala Romana are o contributie insemnata", afirma Florina Vizinteanu, presedintele directoratului BCR Viata.
Compania a fost infiintata in 2005, cand a preluat operatiunile de asigurari de viata de la BCR Asigurari, care de atunci vinde numai asigurari generale.
Potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, in primele trei luni din acest an piata asigurarilor de viata a scazut cu 6%, pana la 392,3 milioane de lei (92 milioane de euro). Calculat in euro, piata a scazut cu 19%.
Alti jucatori din piata asigurarilor de viata care si-au publicat rezultatele din primul trimestru sunt ING (30,5 milioane de euro, scadere de 4,5%) sau Aviva (5,6 milioane de euro, scadere de 17%).
BCR Asigurari de Viata, a treia companie de pe piata de profil, a incheiat primul tr