Sa ne fereasca bunul Dumnezeu sa ajungem sa declaram falimentul, desi, cine citeste stirile care ilustreaza starea reala a natiunii isi da seama ca nu este un scenariu imposibil.
Bubuie undele cu asumarea raspunderii pe coduri, in timp ce dincolo, dupa usa mediatica, s-a ascuns, fara sa vrea, ca sa n-o nauceasca tavalugul iresponsabilitatii, tara cu oamenii ei.
Atinge chestiunea chiar Transparency International, si o face, culmea, tocmai in analiza deciziei de asumare a raspunderii guvernului pe codurile penal si civil, chestiune care nu-l loveste pe roman in moalele capului, ca tot mai noile fete ale crizei.
TI apreciaza ca angajarea increderii executivului in materie reprezinta o actiune abuziva, nedemocratica, care intoarce Romania in 1990, cand deciziile erau luate arbitrar, fara consultare publica.
Totodata, TI catalogheaza evenimentul drept incalcare a Constitutiei, care prevede ca partidele politice "contribuie la definirea si la exprimarea vointei politice a cetatenilor, respectand suveranitatea nationala, integritatea teritoriala, ordinea de drept si principiile democratiei".
Pentru cei care se vor repezi sa faca legaturi intre simpatiile politice ale lui Victor Alistar, directorul TI Romania, (poate este prea mult spus, mai degraba este vorba despre interventiile sale in anumite momente): haideti sa analizam fondul problemei.
Care este punctul unde se termina transferul de suveranitate si incepe interesul politicienilor? Este suficient sa spunem ca masa cetatenilor transfera prin vot exercitarea suveranitatii, iar increderea acordata justifica orice actiune in interesul ei?
Dar cine stabileste interesul public? Politicianul, fireste, pentru ca asa lucreaza democratia. Doar ca in timp, tot alergand dupa voturi in numele binelui obstesc, intre actiune si nevoie se casca o prap