În mijlocul recesiunii, multe persoane care se află în căutarea unui loc de muncă au reluat legătura cu colegi, clienţi sau parteneri prin intermediul site-ului de socializare LinkedIn. Jason Alba, CEO al companiei de management al carierei JibberJobber, arată că sunt câteva greşeli comune pe care le fac mulţi oameni în administrarea profilului, greşeli care i-ar putea costa noi oportunităţi, informează site-ul cio.com.
1. Ataşează o fotografie la profil
Mulţi utilizatori LinkedIn aleg să nu ataşeze o fotografie la profil. Deşi unii au motive lor, este o greşeală pentru un utilizator să nu posteze o fotografie, spune Alba, acesta fiind de părere că face profilul mult mai personalizat. Cele mai des întâlnite motive de a nu afişa o imagine: dezvăluirea etniei sau temerea de a nu fi o persoană fotogenică.
Alba recomandă o fotografie serioasă, un prim-plan al utilizatorului, nu o imagine cu el în faţa unui munte sau lac. Totodată, aceasta ar trebui să fie actualizată, deoarece angajatorii vor dori probabil să se întâlnească faţă în faţă cu un potenţial angajat, iar aceştia ar putea rămâne surprinşi dacă persoana chemată la interviu a lăsat pe site o fotografie foarte veche.
2. Descrie profesia ta în termeni cât mai atrăgători
La editarea profilului, există un câmp unde se poate introduce funcţia sau profesia, exact sub nume. O greşeală des întâlnită este trecerea denumirii exacte a funcţiei, consideră Jason Alba. Acesta crede că ar trebui introdusă o descriere mai atrăgătoare a job-ului. Exemplu: În loc de "Project Manager la compania X", "Administrez proiecte complexe de IT şi marketing". "Când eşti căutat pe LinkedIn va fi afişată această descriere profesională şi ea ar putea ajuta o persoană să se decidă dacă să-ţi acceseze profilul sau nu", spune Alba.
3. Listează site-uri unde poate