Bucuria cumpărăturilor de "mai mult orice" doar cu buletinul le-a fost luată românilor de criza mondială, astfel că aceştia au ajuns ca, în 2009, să reducă semnificativ achiziţia bunurilor de folosinţă îndelungată, în comparaţie cu anul trecut.
Un raport al GfK TENEMAX indică pentru primul trimestru al acestui an o diminuare a vânzărilor de bunuri electrice de 33,4%, faţă de acelaşi trimestru al anului 2008.
Deşi a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 16%, aparatura electrocasnică mică este cel mai puţin impietată de diminuarea puterii de cumpărare a românilor. Cele mai afectate sunt electrocasnicele mari şi produsele IT care au înregistrat scăderi accentuate. Românii s-au arătat, însă, cel mai puţin interesaţi de achiziţionarea echipamentelor foto şi de birou.
Friteuzele şi fierbătoarele sfidează criza
Comparativ cu alte sectoare, aparatura electrocasnică mică a indicat o performanţă mai bună în primul trimestru al anului 2009. Deşi achiziţiile nu au fost mai numeroase, românii au continuat să cumpere friteuze şi fierbătoare, acestea fiind singurele produse care nu au înregistrat o scădere.
Oferte degeaba
Acelaşi studiu semnalează scăderi mari de vânzări şi pentru categorii importante de produse, precum aparatele pentru pregătirea alimentelor, fiarele de călcat şi aspiratoarele. Ofertele cu care magazinele de vânzare cu amănuntul încearcă să îşi atragă clienţii rămân fără ecou.
Românii preferă telefoanele inteligente, plasmele şi laptopurile
Conform sintagmei "Scump dar bun", românii aleg să-şi achiziţioneze telefoane smart phone în detrimentul tradiţionalelor telefoane mobile. În ceea ce priveşte cheltuielile pentru produsele electronice, cele mai căutate sunt televizoarele cu plasmă şi LCD-urile, procentul acestora fiind de două treimi din totalul produselor elect