DEZAMĂGIRE. Filmul regizorului danez, un horror porno cu scene de automutilare, s-a terminat cu un huoo! puternic la premiera mondială de duminică seara, de la Cannes. Sursa: Reuters E foarte greu de spus cine e „Antichristul” în filmul lui Lars von Trier, e sigur însă că Charlotte Gainsbourg numai nu şi-a dat sufletul pentru el. Pelicula proiectată în premieră duminică seara, în competiţia Festivalului de la Cannes, e un horror-porno suficient de hardcore şi pentru cei vechi într-ale genului, unul care a avut parte deopotrivă de hohote de râs şi huiduieli la final.
Dacă e să amintim doar vulpea cu ochii sticloşi care decretează cu o voce cavernoasă, ieşind dintre ferigi, „Haosul guvernează!”, avem o mică idee despre cât de magistral dă chix Lars von Trier.
Cineastul îţi lasă gura apă cu prologul la „Antichrist”- filmul e împărţit în şase capitole - ca apoi să dea de pământ metodic cu tot ce anticipa un film memorabil în primele minute. Un bărbat şi o femeie – Charlotte Gainsbourg şi Willem Dafoe - fac dragoste, în timp ce copilul lor, ieşit din pătuţul lui, îi priveşte: scene filmate în alb-negru, în slow-motion, pe muzica lui Handel. De vis.
Cum feeria aceasta prevedea o tragedie, ea se şi întâmplă la sfârşitul prologului. Distruşi, cei doi părinţi încearcă să-şi vindece durerea, iar soţul, terapeut profesionist, vrea s-o facă metodic, ca la carte, de aceea propune o călătorie în locul care îi provoacă ei o frică enormă: pădurea Eden.
Fiecare etapă a depresiei profunde prin care trece soţia lui e marcată de un capitol diferit: Furie, Durere, Disperare (Genocid) şi „Cei trei cerşetori”.
„Nu cred că sexualitate femeilor este malefică”
Lucrurile o iau, evident, razna. Însă cu totul neaşteptat pentru publicul lui Lars von Trier, delectat de-a lungul timpului cu fineţuri psihologice,