In 2008, Universal McCann a rulat bugete de aproximativ 70 milioane euro, care au plasat compania condusa de Mihai Trandafir pe prima pozitie in topul agentiilor de media. Pentru anul acesta, managerul lucreaza la o securizare cat mai buna a clientilor agentiei, dar ia in considerare si crearea unui pool de media buying alaturi de agentia Initiative.
Anul trecut a adus o crestere de aproximativ 35% in cifra de afaceri a companiei de media Universal McCann, care a atins astfel pragul de 70 milioane euro, generand un procent important din afacerile de 85 milioane euro ale grupului McCann Erickson (care mai include companii de publicitate, PR, digital si BTL).
Business-ul de media a fost saltat de doi factori principali: clientii noi castigati in 2008, printre care se numara Heineken si Banca Romaneasca, si cresterea investitiilor clientilor mai vechi – una dintre cele mai vizibile fiind Tnuva, brand lansat pe piata romaneasca in vara lui 2007. Heineken a intrat, de altfel, in topul celor mai mari clienti ai companiei, alaturi de Coca-Cola, Vodafone si SC Johnson, cei patru generand aproximativ 70% din afacerile Universal McCann.
Pentru 2009, Mihai Trandafir, managing director Universal McCann, estimeaza o scadere de cel mult 15% a cifrei de afaceri, pana la 60 milioane euro.
Din punct de vedere strategic, unul din obiectivele principale ale agentiei este pastrarea unui portofoliu intact de clienti. “Securizarea clientilor este un imperativ pentru orice lider de piata pentru ca nu poti sa tii portofoliul pe termen lung daca nu ai grija de ei. Prejudecata cu care trebuie luptat este «e o agentie prea mare ca sa aiba grija si de mine». Am incercat sa combatem aceasta atitudine inca cu mult timp in urma. Nu am asteptat criza ca sa ne deschidem ochii asupra tuturor clientilor, ci incercam sa-i multumim pe toti”, spune Trandafir.
Piata s-ar p