» In timp ce numarul masinilor ridicate creste ametitor, parcarile raman doar pe hartie.
» Primaria Capitalei ne promite din anul 2000 ca va construi parcaje subterane, dar pana acum nici macar nu a inceput vreuna.
» Numarul proiectelor s-a redus, iar durata de implementare a crescut.
Parcarile promise de municipalitate inca de pe vremea fostului primar Basescu au ramas tot la stadiul de proiect, in timp ce soferii se trezesc din ce in ce mai des cu masinile ridicate de pe domeniul public. Actualii edili vor sa gaseasca firme interesate pentru construirea a opt parcaje subterane de mare capacitate din cele 20 anuntate in urma cu cativa ani. Procedurile insa sunt destul de complicate si vor dura cel putin pana la sfarsitul acestui an, urmand ca lucrarile sa inceapa, in cel mai bun caz, in 2010. Cand se vor incheia, nimeni nu poate spune.
Gara de Nord, exemplu de delasare
Primul care a anuntat construirea unei parcari la Gara de Nord a fost fostul primar Traian Basescu. La acea vreme, s-au dus lupte grele cu cei de la PSD, majoritari in Consiliul General al Municipiului Bucuresti, pentru a se aproba aceasta investitie. Dupa ce a fost obtinuta finantarea necesara de la Banca Europeana de Investitii in 2001, creditul a fost anulat doi ani mai tarziu de Guvern si apoi proiectul a fost reluat in 2005.
A urmat apoi un litigiu intre Primarie si Ministerul Transporturilor pentru transferul terenului, iar in prezent se asteapta organizarea licitatiei pentru alegerea constructorului care va suporta si investitia. In afara de parcarea de la Gara de Nord, primaria mai are in vedere inca sapte amplasamente: Piata Presei Libere, Piata Walter Maracineanu, Piata Alba Iulia, Piata Dorobanti, Edgar Quinet, Piata Charles de Gaulle si Piata Revolutiei. Pentru toate, se cauta investitori care sa se ocupe de constructie si de partea financia