În plină criză economică, turismul românesc creşte. Şi nu oricum, ci cu 20%, un procent excelent chiar şi pentru perioade de boom economic. Estimarea, care aparţine Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), ia în calcul atât evoluţia din primele luni ale acestui an, cât şi promovarea de care se bucură turismul autohton. În plus, potrivit unui studiu făcut de ANAT în rândul tour-operatorilor locali, România conduce detaşat în topul celor mai solicit
În plină criză economică, turismul românesc creşte. Şi nu oricum, ci cu 20%, un procent excelent chiar şi pentru perioade de boom economic. Estimarea, care aparţine Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), ia în calcul atât evoluţia din primele luni ale acestui an, cât şi promovarea de care se bucură turismul autohton.
În plus, potrivit unui studiu făcut de ANAT în rândul tour-operatorilor locali, România conduce detaşat în topul celor mai solicitate destinaţii de vacanţă de către ...români. Pe următoarele locuri în topul preferinţelor găsim Grecia, Turcia, Bulgaria, Tunisia şi Spania.
Turismul de incoming, cel care vizează numărul clienţilor din străinătate care şi-au rezervat sejururi în România, va suferi din cauza crizei economice, întrucât circulaţia turistică s-a limitat pe plan internaţional. “Noi lipsim de pe harta destinaţiilor turiştilor străini. Nu suntem nici pe locul cinci, nici pe zece, în topul preferinţelor lor ca destinaţie de vacanţă”, a declarat Corina Martin, preşedinte ANAT. Totuşi, două agenţii de turism din Germania au în ofertă sejururi în România, iar, pentru acest an, un tour-operator belgian a anunţat, conform preşedintelui ANAT, un număr de circa 4.000 de turişti belgieni.
Zborurile charter, planificate cu prudenţă
Dacă în anii anteriori agenţiile de turism îşi permiteau să efectueze zboruri charter cu un n