Ediţia din 2009 a concursului de muzică a atras jumătate din populaţia ţării nordice, al cărei reprezentant a şi câştigat. Peste două milioane de norvegieni au urmărit Eurovisionul, în timp ce în Franţa, o ţară cu peste 60 de milioane de persoane, show-ul a fost vizionat de 3,1 milioane de telespectatori. Ediţia din acest an a Eurovision Song Contest, câştigată de reprezentantul Norvegiei, a fost cel mai urmărit program de televiziune din această ţară, din toate timpurile, potrivit Esctoday.com.
Peste două milioane de telespectatori au urmărit victoria lui Alexander Rybak cu piesa „Fairytale“(„Basm“) în finala de la Moscova. Mai mult de jumătate din populaţia Norvegiei a fost pe recepţie la concursul din acest an, cu peste 500.000 de telespectatori mai mult decât la ediţia din 2008. Finala de la Moscova a Eurovision, produsă de televiziunea publică din Rusia, Canalul 1, a fost difuzată live de 45 de posturi de televiziune şi de cinci radiouri din Europa şi nu numai.
În România, postul public de televiziune TVR 1, care a difuzat finala concursului Eurovision, a fost lider de audienţă pe toate targeturile: naţional (9,4% rating), urban (11,2% rating) şi comercial (9,4% rating). TVR 1 a difuzat concursul în intervalul orar 22.00-1.16.
Minutul de aur al transmisiei de sâmbătă seara s-a înregistrat în momentul intrării Elenei Gheorghe în concurs, când peste 2,6 milioane de telespectatori din întreaga ţară au urmărit evoluţia reprezentantei României. Cifrele de audienţă înregistrate în acest moment au fost de 12,9 rating la nivel naţional, 15,7% pe target urban şi 13,2% pe targetul comercial.
Turcii au stat lipiţi de televizor
Concursul organizat la Moscova s-a bucurat de o popularitate foarte mare în Turcia. Televiziunea publică TRT şi-a asigurat prima poziţie în topul audienţelor din această ţară, cu