Volkswagen a prezentat astăzi cea mai puternică versiune a coupe-ului său.
1 /. La aproximativ un an după relansarea numelui Scirocco, Volkswagen a prezentat, astăzi, cea mai puternică versiune a coupe-ului său compact.
Scirocco R oferă 261 de cai-putere, cu 61 mai mult decât oricare altă variantă din gamă. Cuplul maxim a crescut la rândul său, până la 350 Nm (disponibil între 2.500 şi 5.000 rpm).
Remarcabil este faptul că plusul de putere a fost obţinut dintr-un motor de 2.0 litri turbo, mai precis unitatea folosită pe Golf V GTI.
VW a renunţat la propulsorul V6 aspirat (mai greu, mai ”însetat” şi mai poluant), cu care obişnuia să echipeze cele mai agresive versiuni ale modelelor compacte (vezi Golf V R32).
Propulsorul 2.0 TSI cu injecţie directă a fost special pregătit pentru noul R, modificările vizând pistoanele, injectoarele, dar şi sistemele turbo şi intercooler. Scirocco R are nevoie de 6,4 secunde pentru a sprinta de la zero la 100 km/h.
Fără V6 şi tracţiune integrală
Odată cu masivul V6 s-a renunţat şi la tracţiunea integrală, Volkswagen clamând că puntea faţă va reuşi (între alte şi graţie folosirii unui diferenţial electronic) să gestioneze puterea canalizată de transmisia manuală cu şase trepte (oţional de cutia automată 6-DSG).
Intevenţii serioase a suferit şi şasiul. Garda la sol a fost micşorată, folosindu-se un set de amortizoare mai performante. R-ul va mai beneficia de o versiune îmbunătăţită a sistemului electronic ACC (Adaptive Chassis Control), care oferă posibilitatea alegerii uneia dintre cele trei setări ale şasiului – Confort, Normal şi Sport.
Scirocco R va fi lansat comercial în septembrie. Preţul va fi comunicat în preajma acelui eveniment, dar doritorii ar trebui să ştie că distracţia i-ar putea costa aproape 30.000 de euro.
M