Festivalul de film de la Cannes nu mai este de mult doar un eveniment cinematografic, el fiind şi o oportunitate pentru stilişti de a-şi expune ultimele creaţii. Covorul roşu de la Cannes nu mai reprezintă de ani buni doar o ocazie pentru vedete de a-şi mediatiza cele mai recente proiecte cinematografice. Moda ocupă şi ea un rol important, în faţa fotografilor desfăşurându-se un adevărat război între casele de modă pentru privilegiul de a-i îmbrăca pe actori. De altfel, este bine ştiut că între modă şi vedete există o legătură de nezdruncinat. Pentru a îmbrăca o celebritate la un festival de film de o asemenea amploare, casele de modă au nevoie de un buget consistent, ca să poată acoperi costurile de producţie ale rochiilor, dar şi pentru „a le oferi cadouri, pentru a le invita la diverse petreceri", unde actriţele vor fi intens fotografiate. În acest an, mai mult ca niciodată, a fost evident că războiul dintre stilişti pentru a fi în lumina reflectoarelor şi pentru a cuceri prima pagină a ziarelor este mult mai aprig şi mai intens, „complice" fiind şi criza financiară ce a zguduit chiar şi universul, până acum intangibil, al luxului. Eleganţă şi inspiraţieÎncă de la debutul festivalului, în urmă cu o săptămână, casele de modă şi-au etalat „arsenalul". Giorgio Armani se poate lăuda cu o „echipă" de 20 de vedete care îi poartă creaţiile la această ediţie. Printre acestea se numără Isabelle Huppert, preşedinta juriului, Hillary Swank, laureată cu premiul Oscar, şi actriţa italiană Asia Argento, membră a juriului.
Fidelitatea este o floare rară printre muritorii de rând şi cu atât mai mult în showbizz. Un exemplu edificator este actriţa indiană Aishwarya Rai, care, deşi anunţase că va purta o creaţie marca Armani, i-a întors spatele designerului preferând să poarte o rochie din şifon alb semnată de Roberto Cavalli. O alegere mai puţin inspirată au făcut actriţele