Uniunea Europeană va desfăşura o campania media împotriva discriminării romilor, în presa audiovizuală din ţările membre. În acest sens, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi Biroul Consiliului Europei din România au încheiat un Acord de colaborare în scopul lansării şi implementării în media din România a campaniei iniţiate de Consiliul Europei intitulată: „Dosta! Depăşeşte-ţi prejudecăţile, cunoaşte romii“.
Proiect pe perioada verii
Campania se va desfăşura în perioada 1 iunie-31 august 2009. Pe toată durata derulării programului, posturile TV şi radio din ţările membre ale UE vor difuza spoturi prin care se luptă împotriva discriminării romilor.
Printre obiectivele Acordului semnat de CNA şi Biroul Consiliului Europei din România se numără sensibilizarea/conştientizarea opiniei publice în scopul eliminării prejudecăţilor despre romi.
În România, spoturile TV (de 25 şi 50 de secunde) şi radio au fost realizate de Consiliul Europei în limba română. Prin semnarea acordului, CNA s-a angajat să acorde sprijin în vederea difuzării spoturilor TV şi radio ale campaniei.
CNA se obligă să monitorizeze proiectul
O altă obligaţie asumată de Consiliu este de monitorizare şi evaluare a difuzării spoturilor TV şi radio în media audiovizuală românească.
Membrul CNA Szasz Attila, care a obţinut în anul 2005 un doctorat în domeniul „Limbi şi identităţi culturale“, la Universitatea Bucureşti, este responsabil din partea Consiliului în acest proiect.