Reprezentanţii întreprinderilor mici şi mijlocii solicită accesul şi pentru firme la programul de înnoire a parcului auto. Patronatul IMM-urilor propune ca persoanele juridice şi firmele de leasing să participe la programul de înnoire a parcului auto, din a doua etapă a acestuia, în 2009. Micii afacerişti consideră că în program ar trebui incluse şi vehiculele utilitare uşoare. Aceştia spun că pe lângă posibilitatea ca
IMM-urile să-şi înnoiască parcul auto cu costuri mai reduse, un alt efect ar fi sprijinirea furnizorilor de piese şi subansamble din industria auto.
Pe de altă parte, reprezentanţii IMM-urilor au arătat că repartizarea cotelor din program ar trebui să fie realizată în funcţie de cererea de pe piaţă. În acest fel, dealerii auto participanţi la program care vând mai multe maşini vor primi o cotă mai mare.
Românii au achiziţionat numai 10.948 de autovehicule din cele 20.000 oferite în prima etapă a programului Rabla, cu două săptămâni înainte de încheierea acesteia, Dacia fiind marca preferată, potrivit datelor furnizate de Ministerul Mediului, la solicitarea NewsIn.
Astfel, au fost semnate note de acceptare pentru 5.193 de autoturisme Dacia, pe locul al doilea situându-se Renault-Nissan, cu 1.040 de unităţi, iar pe locul al treilea - Skoda, cu 857 de unităţi vândute în cadrul programului.
Românii s-au mai arătat interesaţi în mod deosebit de mărcile Ford (609 unităţi), Opel (608) şi Hyundai (606). Cele mai puţine maşini vândute până la 15 mai au fost Lada (un autoturism), Honda (două) şi Mazda (6). Audi nu a vândut nicio unitate în cadrul programului Rabla.
3.800 de lei, o sumă neatractivă
Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, spune că există posibilitatea ca firmele să fie incluse în acest program şi să poată renunţa la maşinile mai vechi de zece ani. Oficialu