Decizia Honda de a se retrage din Formula 1 a parut o tragedie pentru echipa britanica, pana in momentul in care managerii sai au decis sa preia echipa.
In momentul in care Jenson Button a trecut linia de sosire si a castigat Grand Prix-ul Spaniei la Barcelona, finantistul Gordon Blair se afla printre mecanicii si inginerii entuziasti care il salutau de la monoposturi, scrie Financial Times.
In urma cu cateva luni, Blair a fost chemat de Ross Brawn, seful a ceea ce era atunci echipa de Formula 1 a Honda, care i-a cerut sa puna la punct si sa supravegheze un proces de preluare a acesteia de catre managementul echipei. Aceasta idee era ceva nou, ce nu se mai incercase niciodata cu o echipa de Formula 1 detinuta de un producator auto.
Procesul debuta cu incercarea de a ii convinge pe executivii japonezi - care pusi in fata unei asemenea situatii ar fi putut sa se arate sceptici - ca o astfel de preluare este cea mai potrivita alegere pentru echipa, si totodata pentru Honda, care avea nevoie atat de o afacere buna, cat si de o iesire eleganta din aceasta situatie.
De la finante la Formula 1
In aceste luni, Blair a ajuns de la a se ocupa de incheierea unor acorduri de tip fuziuni si achizitii "de marime medie" de pana in 100 mil. lire sterline din biroul sau de la Londra sa fie brokerul unei afaceri fara precedent in domeniul sportiv. El este in prezent directorul non-executiv al unei echipe de Formula 1, favorita la castigarea campionatului mondial. Acum Blair negociaza acorduri de sponsorizare cu unele dintre cele mai cunoscute branduri din lume. Dupa ce a studiat dreptul la Edinburgh, el a fost atras de procesul de preluare al companiilor. Acesta a fost momentul in care a realizat ca profesia de avocat nu il ajuta sa isi urmeze visul.
"Munceam 20 de ore pe zi, sase zile pe saptamana pentru a incheia un acord si la sfarsit