Operatorul de hipermarketuri Real, detinut de grupul Metro, intentioneaza ca pana in 2012 marcile proprii sa aduca 20% din vanzari, fata de 3,5% in prezent, adica in jur de 20 mil. euro la nivelul anului 2008.
Promotorul marcii Real Quality - lansata ieri pe piata locala - a fost romanul Dusan Wilms, fost COO al Real International si cel care din iunie va reveni la conducerea Metro Cash & Carry Romania.
Aceasta marca dezvoltata la nivel international inlocuieste de anul trecut circa 25 de branduri diferite cu care reteaua activa pe piata. "Dusan Wilms era in 2007 superiorul meu la Real si el a fost cel care a sprijinit ideea pe care am avansat-o la acea vreme, de unificare a tuturor marcilor proprii sub un singur brand, care sa ne reprezinte mai bine. Real Quality a fost lansat in 2008 intai in reteaua din Germania, apoi in toate tarile in care Real activeaza", a spus Tjeerd Jegen, directorul general al Real Hypermarket Romania.
Prin introducerea Real Quality, reteaua incepe ofensiva marcilor private pe segmentul mediu de pret, pe care se pozitioneaza majoritatea brandurilor deja consacrate din portofoliile unor producatori mari, precum Coca-Cola, P&G sau Danone. Retailerul are listate in magazinele sale din Romania inca din 2006 produse sub marca proprie, Tip, insa acestea sunt situate pe segmentul de prim pret (cel mai ieftin articol).
Parteneriate cu marii producatori romani
Carrefour, principalul sau competitor, mizeaza in schimb pe segmentul de prim pret: compania a lansat in acest an pe piata franceza produsele Carrefour Discount. La nivel local, cea mai vanduta marca privata a retelei franceze de hipermarketuri este No. 1, conform datelor din piata.
Real Hypermarket mizeaza pe parteneriate cu producatori locali mari, printre care se numara Cris-Tim si European Drinks, pentru a creste numarul de produse Real Quali