Florin Mihaescu, care a vandut la inceputul acestui an pachetul majoritar de actiuni al grupului de firme Hipocrate catre producatorul belgian de OTC-uri Omega Pharma (medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala), spune ca suma pe care o va incasa in urma acestei tranzactii depinde de evolutia vanzarilor si a profitului operational (EBITDA) in urmatorii doi ani.
"Vorbim de o crestere reala de 30% a cifrei de afaceri, care este legata de o evolutie similara a EBITDA", a spus Florin Mihaescu, general manager al Hipocrate. El a adaugat ca pana in prezent nu a incasat niciun ban din aceasta tranzactie.
Grupul cuprinde firmele Hipocrate 2000, Hipocrate Distribution Group, Hipocrate Cosmetics, care se ocupa cu productia si distributia de suplimente nutritive, parafarmaceutice si cosmetice.
Omega Pharma a preluat pachetul integral de actiuni de la Florin Mihaescu, intr-o tranzactie estimata de ZF la sub 3 mil. euro, valoare care insa nu a fost confirmata de reprezentnatii companiei. Anul trecut, grupul a avut o cifra de afaceri de 3 mil. euro, nivel dublu comparativ cu cel de 1,45 mil. euro din 2007. Managementul firmei are un contract pe trei ani cu grupul belgian.
"Exista posibilitatea sa exportam game de cosmetice si siropuri pentru alte piete pe care Omega Pharma este prezenta. Omega are o strategie ce permite fiecarei tari sa-si decida singura bugetul de marketing", a spus la randul sau Antonio Marinescu, marketing manager al Hipocrate. Livrarile externe ale Hipocrate ar urma sa se deruleze sub branduri proprii fiecarei tari, iar productia de la Bucuresti sa se faca pe baza de contract manufacturing. Majorarea productiei nu ar necesita investitii suplimentare.
Compania a lansat ieri primul produs Omega Pharma din Romania, spray-ul anti-sforait Silence. Alte doua produse, unul folosit pentru tratamentul negilor si un altul pent