Agentii de marketing persoane fizice si brokerii nu vor mai putea transfera clienti de la un fond de pensii administrat privat (pilonul II) la altul incepand cu data de 1 iulie, dupa ce Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a modificat recent norma referitoare la transferul participantilor.
Noua norma interzice explicit implicarea agentilor de marketing in transferul clientilor, activitate pentru care agentii incasau comisioane de 20-30 de euro pentru fiecare participant mutat la un alt fond. Potrivit CSSPP, transferul trebuie sa fie o optiune individuala, deoarece au fost multe cazuri in care agentii de marketing faceau acest lucru doar pentru a incasa comisionul, fara a avea argumente reale.
"La Casa Nationala de Pensii si la noi au venit in permanenta solicitari de transfer de la agenti de marketing, uneori chiar si cu zecile de la acelasi agent, si nu cred ca aici era vorba de dorinta participantului. Noua norma va limita aceste transferuri", a declarat Mircea Oancea, presedintele CSSPP.
Pe de alta parte, agentii de marketing afirma ca, prin excluderea lor din transfer, participantii nu vor mai beneficia de consiliere in acest proces. "Sigur, oricine se poate interesa cu privire la modalitatea de transfer si la fondul la care vrea sa se mute, dar este un efort suplimentar si nu intotdeauna ajunge la concluzia corecta", sustine Romeo Jantea, asociat la Guild Broker. Pentru agentii de marketing transferul participantilor intre fondurile de pensii private reprezenta un business important, dupa ce campania de aderare initiala la fonduri din perioada septembrie 2007-ianuarie 2008 le-a adus 200 mil. euro. In prezent, aderarile noi sunt la un nivel redus, majoritatea intrarilor in sistemul de pensii private fiind prin repartizare aleatorie, deoarece angajatii nou-intrati in campul muncii nu isi aleg ei insisi fondul.
@N