Obiectivul proiectului CUC (Coaliţia pentru Universităţi Curate) nu a fost denigrarea învăţămîntului superior " mi-au declarat, în mare, patru dintre cei 40 de evaluatori ai proiectului. N-au fost întrebări directe despre corupţie, accentul căzînd pe cazuri de plagiat, nepotism sau organizarea concursurilor pe posturi, rezultatele reflectînd abuzul în funcţie sau lipsa unor mecanisme instituţionale funcţionale.
Andra Dusu, coordonatoarea proiectului, declară că în primul rînd există o mare diferenţă între felul de a pune problema în sistemul nostru faţă de cel din Vest. "Pe cînd la noi accentul cade pe cantitate, în sistemul extern stimulentele vin din dorinţa de a dobîndi o educaţie bună, şi nu doar de a obţine o diplomă." Împreună cu alte douăsprezece organizaţii, s-a construit metodologia de evaluare a universităţilor. "Metodologia a fost adaptată contextului local, modelul fiind luat după evaluările internaţionale. Au fost 42 de universităţi de stat, din totalul de 56, metodologia neputînd fi aplicată universităţilor de specialitate. De asemenea, n-au fost evaluate universităţile private, pentru că evaluarea a pornit în baza legii 544/2001, care se aplică instituţiilor publice. Au fost selectaţi 40 de evaluatori, cadre didactice sau cercetători cu experienţă în străinătate, cerinţă necesară pentru a putea compara diferenţele cu sistemul extern." Evaluările s-au desfăşurat pe o perioadă de patru luni, octombrie 2008 " ianuarie 2009, timp în care echipele au contactat conducerile unviersităţilor, programînd întîlniri cu studenţi, sindicate, profesori. "Am avut parte de reacţii pozitive, de laudă a demersului, dar şi suspicioase, chiar extreme, unde evaluatorii n-au fost primiţi sub nici o formă. Universităţile trebuie însă să înţeleagă că demersul se vrea a fi unul constructiv, nu de denigrare. Evaluările CUC au scos la iveală anumite probleme de integrit