Toata piata de leasing se confrunta cu o crestere fara precedent a recuperarilor, din ultimul trimestru al anului trecut si pana in prezent mii de masini fiind returnate firmelor de leasing de catre clienti cu probleme financiare.
Porsche Leasing, compania captiva a importatorului auto cu acelasi nume si cel mai mare finantator din leasingul de masini, a inceput sa recupereze din decembrie anul trecut intre 50 si 150 de masini pe luna, deoarece tot mai multi clienti ajung in imposibilitatea de a-si plati ratele.
Toata piata de leasing se confrunta cu o crestere fara precedent a recuperarilor, din ultimul trimestru al anului trecut si pana in prezent mii de masini fiind returnate firmelor de leasing de catre clienti cu probleme financiare.
"Rata de default (intarzieri de peste 60 de zile la plata ratelor - n.r.) a crescut de la 0,8% anul trecut la 1,2% in prezent, dar e inca la un nivel bun. Pentru noi este ultima alegere sa luam masina de la client. Incercam sa discutam cu fiecare ce probleme financiare are si cu multi putem gasi o solutie, fie ii prelungim perioada, fie ii acordam o perioada de gratie", a declarat Kurt Leitner, directorul executiv (CEO) al Porsche Finance Group, care cuprinde Porsche Leasing, Porsche Bank (credite auto), Porsche Mobility (leasing operational), Porsche Broker (broker de asigurari) si Porsche Insurance (specializata pe asigurari auto Casco).
De obicei, daca un client nu isi plateste ratele timp de doua luni, masina lui se intoarce la firma de leasing, iar el pierde atat avansul, cat si ratele platite pana atunci. Toate aceste masini sunt scoase din nou la vanzare si duc la scaderea preturilor de pe piata second-hand.
"Noi avem un mare avantaj la revanzare, deoarece Porsche are o retea de 80 de dealeri prin intermediul carora putem revinde masinile, este o oportunitate si pentru ei sa isi creasca bu