Compania European Drinks, controlata de Ioan si Viorel Micula, a inceput sa fabrice sucuri pentru reteaua de hipermarketuri Real, acesta fiind primul sau parteneriat cu un retailer pentru productia de marci private. Ei devin astfel propriii lor competitori pe rafturi, unde au si propriile produse sub marcile Frutti Fresh si Adria.
Pana acum, fratii Micula au mers pe aceasta strategie doar pe pietele externe, unde vanzarile de produse marci proprii ale retailerilor au ajuns la aproape 20% din afacerile companiei realizate in afara tarii, potrivit datelor comunicate de reprezentantii European Drinks. Livrarile European Drinks in Europa pot fi estimate la 6-10 mil. euro la nivelul anului trecut, pe baza ponderii acestora in volumele totale vandute in 2007, de 3%.
"Datorita capacitatilor mari de imbuteliere pe care le avem, am demarat in acest an si productia de marci proprii pentru reteaua Real si suntem deschisi si altor colaborari. Pe pietele externe vom merge chiar si mai mult pe aceasta idee, pentru ca impunerea propriilor noastre branduri in afara tarii necesita investitii foarte mari in promovare", a declarat Adrian Rotar, directorul general al European Drinks. La inceputul anului, Ioan Micula spunea ca grupul European Food & Drinks lucreaza la capacitate mica fata de cat poate produce, din cauza mediului economic dificil. Companiile din grup, care detin in total 26 de linii de imbuteliere, au rulat anul trecut afaceri cumulate de aproape un miliard de euro.
Marcile private ale retailerilor castiga insa tot mai mult teren pe piata bunurilor de larg consum, in detrimentul brandurilor consacrate. In Romania, ponderea acestora este estimata la 5% in prezent, fata de 20-30% cat se inregistreaza in majoritatea tarilor din vestul Europei.
Compania European Drinks, controlata de Ioan si Viorel Micula, a inceput sa fabrice sucuri pentr