Melle Hendrikse are 36 de ani şi, după un început promiţător de avocat, a abandonat totul pentru a se dedica, la nivel internaţional, afacerilor în domeniul artei contemporane. Tatăl lui, Cees, este unul dintre cei mai importanţi colecţionari olandezi, în colecţia sa figurînd lucrări ale celor mai mari artişti chinezi. Din 2004, Cees a început să colecţioneze şi artă românească: Victor Man, Adrian Ghenie, Cătălin Petrişor, Ana Maria Micu, Victor Răcătău. În 2008, Melle (fiul) şi-a deschis o galerie la Beijing, C-Space, unde oferă unui număr impresionant de artişti europeni şansa să deruleze proiecte în China, creînd, alături de galerie, şi un centru de rezidenţe. Printre artiştii pe care-i reprezintă C-Space se află şi patru români: Iosif Király, Ana Maria Micu, Cătălin Petrişor şi Victor Răcătău. De altfel, între 14 şi 17 mai, la Tîrgul de Artă din Hong Kong, cel mai mare din Asia, Melle promovează un artist român: pe Victor Răcătău. Colecţionar de Picasso, dar şi al unor artişti din celebra mişcare Cobra, Melle se concentrează acum preponderent asupra a două pieţe artistice emergente – cea chineză şi cea românească –, pe care încearcă să le pună într-un contact creativ direct. Operă de pionierat, business creativ, un occidental conectează două pieţe „exotice“, schiţînd un transteritoriu trilateral (Olanda-China-România) capabil să impulsioneze, în plină globalizare, prin „arta afacerilor“, arta însăşi. Cît de mult v-a influenţat tatăl dumneavoastră în decizia de a vă ocupa de arta contemporană? Cînd eram copil, părinţii mă duceau cu ei să vizitez galerii şi muzee, atunci cînd mergeam în vacanţe, sau îmi făceau cunoştinţă cu artişti şi dealeri de artă chiar în casa noastră. De atunci pot spune că am manifestat un interes pentru artă. Care a fost motivul care v-a convins să abandonaţi cariera de avocat şi să vă dedicaţi în totalitate scenei artistice? Am lu