Ieri s-a deschis la Braşov primul centru IBM din afara capitalei. Primul client este o firmă care asigură aplicaţii de inginerie pentru BMW
IBM a deschis, ieri, la Braşov, prima filială din afara Bucureştiului a centrului său global de furnizare de servicii IT în România. Pentru alegerea locaţiei celui de-al doilea centru din România, cei de la IBM au solicitat feed-back din partea clienţilor, au analizat piaţa pentru resurse, au purtat discuţii cu centrele universitare şi au evaluat piaţa imobiliară. Centrul din Braşov se va specializa în dezvoltarea de tehnologii noi şi de competenţe pe segmentul auto. De altfel, primul său client este o companie care asigură aplicaţii de inginerie pentru compania auto BMW, cu care va colabora pe o perioadă de cinci ani. Până la finele acestui an, ţinta IBM la Braşov este angajarea a 80 de persoane, angajările urmând să fie realizate în funcţie de noi proiecte câştigate.
IBM a încheiat, în urmă cu două luni, un parteneriat cu Universitatea Transilvania Braşov care vizează dezvoltarea resurselor umane ale companiei şi partea de dezvoltare-cercetare.
Noul centru urmează să valorifice la nivel înalt oportunităţile existente în Transilvania, cum ar fi comunitatea vorbitoare de limbă germană, un număr extins de specialişti dispuşi să ofere suport la sediul clienţilor, mediu competitiv şi un sistem educaţional de nivel ridicat.
Centrul se va specializa în furnizarea de servicii IT pentru dezvoltarea de business, servicii de mentenanţă, testare şi management al soluţiilor pentru clienţii IBM din întreaga lume. Centrul de la Braşov va juca, după cum spun chiar cei din conducerea IBM România, un rol foarte important în cadrul reţelei globale IBM de furnizare servicii IT, oferind servicii asociate dezvoltării şi mentenanţei unor aplicaţii extrem de complexe, care vor ajuta clienţii să s