Doar jumătate dintre maşinile care trec Podul Prieteniei plătesc taxă la stat. Pentru celelalte maşini, casierii cer bani la negru. Opt casieri care percepeau, la negru, taxa de pod, la Giurgiu, au fost reţinuţi. Angajaţii fac parte dintr-un sistem, care ar duce la vârful administraţiei drumurilor. Citiţi şi
Opt casieri din Vama Giurgiu, reţinuţi pentru luare de mită
Şpaga, un sport naţional
Şpaga de la PIC, păstrată pe stick
Podul Prieteniei a devenit sursă de venituri negre. Taxa pentru trecerea în Bulgaria - numită „taxa de pod“ - s-a convertit în şpagă luată de o filieră cu vârfuri la Bucureşti. Sistemul funcţionează din 2007, când, odată cu aderarea la UE, „angajaţii de la Pod“ au rămas singuri în vamă.
Surse din interiorul Agenţiei Naţionale de Drumuri (AND) Giurgiu, dar şi procurorii, declară că şpaga „merge“ pe un fir protejat: de la casier, la şeful „Secţiei Control“ şi, de aici, la Bucureşti. Potrivit surselor ziarului „Adevărul“, şpaga medie pentru a fenta „taxa de pod“ este de aproximativ 15 euro pentru o maşină, iar colecta se face cu ameninţări de la şefi: „Nu dai bani, te dau afară“.
Sfârşit de tură cu un plus de 8.000 de euro
Marţi dimineaţă, o întreagă tură de casieri de la Punctul de trecere a frontierei de la Giurgiu a fost reţinută pentru luare de mită. Asupra a opt salariaţi ai serviciului de taxe din cadrul Administraţiei Naţionale a Drumurilor (AND), procurorii au descoperit aproximativ 8.000 de euro, neînregistraţi în acte.
Reprezentanţii Poliţiei Giurgiu afirmă că angajaţii AND primeau bani de la şoferi fără să le elibereze în schimb chitanţe sau bonuri. O parte din şpagă a fost găsită de poliţişti într-un pachet de ţigări, aruncat sub un birou în care funcţionarii se încuiaseră. Surse din cadrul administraţiei ne-au declarat şi numele celor opt: Vic