Primul trimestru din acest an a însemnat o scădere accentuată a vânzărilor de telefoane mobile, consumatorii achiziţionând cu 25 de milioane de uniţăţi mai puţin comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, smartphone-urile au câştigat cotă de piaţă, Apple fiind cel mai bun exemplu. Vânzările de telefoane mobile, la nivel global, au scăzut cu 9,4%, la 269,1 milioane de unităţi, în primele trei luni ale anului, potrivit celui mai nou studiu Gartner.
Primul trimestru din acest an a însemnat o scădere accentuată a vânzărilor de telefoane mobile, consumatorii achiziţionând cu 25 de milioane de uniţăţi mai puţin comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, smartphone-urile au câştigat cotă de piaţă, Apple fiind cel mai bun exemplu.
Vânzările de telefoane mobile, la nivel global, au scăzut cu 9,4%, la 269,1 milioane de unităţi, în primele trei luni ale anului, potrivit celui mai nou studiu Gartner.
În acelaşi timp însă, vânzările de smartphone-uri au crescut cu 12,7%, la 36,4 milioane de unităţi.
"Aceasta a fost cea mai mare scădere a pieţei de profil din anul 2001, când a fost efectuat primul studiu Gartner", a declarat Carolina Milanesi, director de cercetare in cadrul companiei.
Nokia continuă să fie lider de piaţă , cu o cotă de 36,2%. Producătorul finlandez a pierdut însă 3 procente din cotă din cauza scăderii vânzărilor, de la 115,2 milioane de unităţi în urmă cu un an, la 97,4 milioane de unităţi în acest an.
Nokia este urmată de Samsung (51,4 milioane de unităţi vândute), LG (26,5 milioane de unităţi) şi Motorola (16,6 milioane de unităţi).
În ceea ce priveşte terminalele de tip smartphone, acestea reprezintă 13,5% din vânzările totale de telefoane mobile, în creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În primele trei luni ale anului, Apple şi-a dublat cota de piaţă, d