Dupa finalizarea unei investitii de circa 9 mil. euro in dublarea capacitatii de imbuteliere in fabrica de la Vatra Dornei la sfarsitul lui 2008, producatorul apei minerale Bucovina tinteste locul al treilea pe piata de profil in urmatorii doi ani.
Bucovina este al 5-lea mare imbuteliator de apa minerala, dupa Romaqua, Coca-Cola Hellenic, European Drinks si Perla Harghitei, potrivit datelor Societatii Nationale a Apelor Minerale pe 2008, pe o piata estimata in jurul a 300 mil. euro si dominata de antreprenori locali.
„In primul trimestru al anului am avut o crestere a vanzarilor de 11% fata de aceeasi perioada din 2008, in linie cu estimarile noastre pentru intregul an. Vizam cresterea cotei de piata a Bucovina cu 1-2 puncte procentuale in 2009", spune Marian Ene, directorul de marketing al Rio Bucovina.
Controleaza aproape 10% din piata
Cota de piata estimativa detinuta de Bucovina pe piata apelor minerale este de 8-10%. Compania, care activeaza si pe segmentul bauturilor racoritoare - cu brandul Rio - si pe cel al sucurilor naturale de fructe cu produsele importate Beckers's Bester, a avut anul trecut afaceri de 81 mil. lei (22 mil. euro), in crestere cu 11% fata de valoarea din 2007.
Anul trecut, aceasta a imbuteliat aproape 100 mil. litri de apa in unitatea detinuta la Vatra Dornei, potrivit propriilor date.
Marian Ene precizeaza ca tinta Bucovina este intrarea in Top 3 branduri de apa minerala in urmatorii doi ani. In acest clasament erau incluse anul trecut marcile Borsec (Romaqua), Dorna (Coca-Cola) si Izvorul Minunilor (European Drinks), potrivit datelor din piata. Intarea in Top 3 a apei Bucovina ar insemna si devansarea Perla Harghitei, care se situeaza pe locul al patrulea in clasamentul imbuteliatorilor realizat de SNAM, cu un volum al productiei de 109 mil. litri.
Izvorul Minunilor, unul dintre cele mai vechi