Microsoft mai face o ultima miscare strategica pentru a infrunta gigantul web pe domeniul cautarilor de pe internet.
De luni de zile, Microsoft, cel mai mare producator de softuri din lume, testeaza un prototip al noului sau motor de cautare, denumit Kumo. Tehnologia implementata presupune reducerea dimensiunilor tipice cautarilor web si plasarea rezultatelor in diverse categorii. Spre exemplu, in cazul cautarii unui anumit tip de masina, Kumo ar reda rezultatele grupate in "Parti", "Masini la mana a doua", "Forumuri de discutie" sau "Clipuri" care prezinta vehiculul respectiv.
"Acestea nu sunt lucruri chiar noi", a declarat pentru ZF Mircea Sarbu, consultant al Business Magazin. "Si Yahoo! experimenteaza pe acest domeniu. Ramane sa vedem ce va prezenta Microsoft", a adaugat el. Microsoft planuieste o campanie promotionala mare pentru a promova noul motor de cautare si a apelat la agentia JWT, au sustinut oameni apropiati firmei de software.
"Aceasta este ultima incercare a Microsoft de a concura cu Google. Sunt constienti ca este ultima sansa pe care o au in zona de search", a declarat pentru ZF Orlando Nicoara, directorul general al MediaPro Interactiv. "Este greu de crezut ca va reusi sa doboare gigantul web, dar daca ne uitam la toate incercarile din ultima vreme, toata lumea spera sa apara ceva care sa bata Google", a adaugat el.
Google are un avans mare. Luni, firma de cercetare comScore a raportat o scadere usoara a cotei de piata inregistrata in aprilie a firmelor Microsoft si Yahoo, pe teritoriul american, cu Microsoft situandu-se la 8,2% si Yahoo la 20,4%. Cota de piata a Google a crescut cu 0,5%, la 64,2% in aceeasi perioada, conform estimarilor comScore.
"Daca motorul de cautare Kumo va reusi sa creasca in cota de piata, impreuna cu Yahoo! ar putea reprezenta o optiune in fata lui Google. Estimativ, ar ajunge la 30