Constructorul german a oficializat astăzi detaliile referitoare la noul său model, Seria 5 Gran Turismo.
1 /. Acesta este cel mai nou model din gama BMW, Seria 5 Gran Turismo, prezentat iniţial sub forma unui concept-car la Salonul Auto de la Geneva.
GT-ul lărgeşte oferta BMW în clasa mare la trei variante de caroserie, o premieră în cele aproape patru decenii de existenţă a Seriei 5, alăturându-se tradiţionalelor Sedan şi Touring (break).
Modelul de serie 5 GT, care se aseamănă aproape până la identificare cu prototipul etalat de BMW în martie, marchează debutul unei noi nişe, una aflată undeva la intersecţia claselor SUV, break/sedan şi monovolum.
Totodată, Gran Turismo oferă, în avampremieră, informaţii asupra direcţiei de design alese de constructorul bavarez pentru “faţa” viitoarei generaţii a Seriei 5 (programată a apărea în 2010) – cu o grilă a radiatorului mai impozantă şi, detaliu care nu poate fi neglijat, grupuri optice deloc efeminate.
Oficialii BMW au justificat apariţia GT-ului prin identificarea unui nucleu de clienţi care îşi doresc deopotrivă lux şi utilitate. Aceştia ţintesc o maşină încăpătoare şi puternică, cu o poziţie de condus ceva mai înaltă şi un portbagaj încăpător şi modulabil.
În opinia lor, un break este prea banal, iar un SUV din cale afară de ostentativ. Cât despre monovolum, acesta nu se împacă deloc cu ideea de exclusivism. GT-ul însumează, în opinia BMW, caracteristicile vitale ale celor trei.
Spaţiu ca în Seria 7
Cu o lungime de 4,99 metri, o lăţime de 1,90 metri şi o înăţime de 1,55 metri, noul model este cu 15,8 centimetri mai lung, 6,1 centimetri mai lat şi 9,4 centimetri mai înalt decât actuala Seria 5 (sedan).
Spaţiul din interior rivalizează cu cel oferit de Seria 7, iar şezutul scaunelor se află aproape de nivelul reg