Hotelierii din Capitala trebuie sa caute noi segmente de piata, pe langa cel a clientilor de business, pentru a asigura ocuparea camerelor si mentinerea profitabilitatii pe o piata care este in scadere, spun executivii hotelurilor de cinci stele din Capitala.
"In primele patru luni ale acestui an avem o cerere mai mica cu 8,3% fata de aceeasi perioada de anul trecut in turism, adica 26.000 de nopti pierdute. Hotelurile din Capitala au avut o reducere a cererii cu aproape 22%, concurenta fiind din ce in ce mai puternica", a spus Friedrich Niemann, directorul general al hotelului de cinci stele Athne Palace Hilton, in cadrul evenimentului "2009 Anul schimbarilor in domeniul hotelier", organizat de revista HRB Expert. El a mai adaugat ca pe langa faptul ca a scazut gradul de ocupare din cauza cererii, s-au redus si tarifele pe camera.
"De la inceputul anului negociem si iar negociem"
"Trebuie sa fim flexibili pe aceasta piata si sa ne orientam si spre oferirea altor servicii pentru a ne mentine profitabilitatea. De la inceputul anului negociem si iar negociem contractele cu clientii. Nu ne permitem sa pierdem business", a mai spus el. Solutia pentru revenirea afacerilor din sectorul hotelier este crearea de noi concepte de servicii turistice si de produse noi care sa atraga si clienti pe partea de leisure. Turismul de tip city-break sau cel de spa au fost amintite ca fiind forme atractive pentru turistii ce vin in vacanta.
"Consider ca in aceasta perioada este important sa venim cu ceva care sa ne faca unici si astfel vom atrage noi categorii de clienti. In momentul de fata cumparatorii sunt cei care stabilesc preturile, pentru ca pe piata sunt multe produse asemanatoare, iar presiunile puse asupra serviciilor sunt foarte mari", a spus Yilmaz Yildirimlar, directorul general al Radisson SAS.
El sustine faptul ca atunci cand ai un conc