Consumatorii de informatie de interes general ar fi dispusi, intr-o buna masura, sa plateasca pentru continut online de calitate, potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers pentru Asociatia Mondiala a Ziarelor si citat de Euractiv.com. Plata pentru informatiile distribuite de ziare prin intermediul versiunilor lor online este unul dintre cele mai fierbinti subiecte discutate de marii editori internationali de presa si a inceput sa trezeasca interes inclusiv in randul editorilor din Romania.
Sondajul HotNews.ro pe acesta tema arata altceva, dar nu are pretentia unui demers stiintific.
Studiul PwC a fost realizat pe baza unui sondaj online in sapte tari din America de Nord si Europa Occidentala, sondaj la care au participat aproximativ 5000 de oameni. Documentul arata ca mentalitatea utilizatorilor de Internet, obisnuiti sa obtina diverse lucruri in mod gratuit, se schimba pe masura ce acestia cheltuie tot mai mult pentru achizitii online. Ziarele, pe de alta parte, trebuie sa isi dea silinta sa dezvolte strategii pentru a-si monetiza continutul prin intermediul noilor media.
Studiul PwC urmeaza sa fie prezentat la o conferinta de profil ce va avea loc la Barcelona, la sfarsitul acestei luni, conferinta intitulata "Puterea presei scrise". Evenimentul are loc in conditiile in care marii publisheri internationali de presa scrisa cauta solutii pentru scaderea vertiginoasa a publicitatii, dar si a numarului de cititori, pe fondul migrarii consumatorilor de informatie spre Internet. Magnatul media Rupert Murdoch, ce controleaza News Corporation, este unul dintre cei mai cunoscuti militanti pentru distribuirea contra cost a continutului oferit de ziare pe Internet, ca solutie pentru pierderile de venituri inregistrate in urma scaderii tirajelor ziarelor. El a anuntat recent ca ziarele controlate de grup vor recurge in perioada urmatoar