2009 este un an cu doua necunoscute majore pentru businessul de ciocolata Heidi, spune Erwin Vondenhoff, directorul general al companiei: „Ce se va intampla cu cursul?" si „Cum vor reactiona consumatorii in conditii de criza?".
Managerul spune ca, judecand dupa dinamica vanzarilor in lei ale companiei din ultimul trimestru din 2008 (+9%, fata de T4 din 2007), este de asteptat ca in acest an segmentul premium al pietei sa nu nu ajunga la declin.
„In contextul unui mediu economic dificil, cred ca segmentul de mijloc (mainstream) va pierde cel mai mult in favoarea celui inferior de pret, astfel incat ecartul dintre ieftin si premium se va adanci. Sunt in pericol brandurile care nu au o pozitie solida pe piata", afirma Vondenhoff.
El mizeaza pe o crestere a vanzarilor companiei Heidi Chocolat de 17-18% in acest an fata de valoarea din 2008, pana la aproximativ 53 mil. lei (12 mil. euro).
In ceea ce priveste riscul de continuare a deprecierii leului, managerul afirma ca cel mai mare impact ar putea fi resimtit la nivelul profitabilitatii companiei, deoarece materia prima reprezinta peste 50% din costurile totale ale producatorului, iar aceasta este in cea mai mare parte importata.
„Deprecierea monedei locale ne afecteaza profitul, de aceea trebuie compensata cu majorarea volumelor vandute", mai spune Vondenhoff.
Afaceri duble in 2012
Deprecierea leului ar putea fi insa si in beneficiul Heidi, deoarece compania are planuri de accelerare a cresterii exporturilor de la fabrica pe care o detine in Pantelimon, langa Bucuresti.
„In 2011 vrem sa ajungem la o pondere a exporturilor in cifra de afaceri de 20-30%, fata de 8% anul trecut. In acest an intram pe noi piete, precum Italia, Germania, Polonia sau Serbia, si anticipez ca exporturile ne vor aduce 13-14% din vanzarile totale", precizeaza Vondenhoff.
Pe fondul a