FedEx, General Electric si IBM au lansat recent campanii corporate, in timp ce agentia Ogilvy a reimprospatat imaginea SAP, gigantul producator de aplicatii pentru afaceri, printr-un rebranding la nivel global, sub sloganul “E timpul pentru o lume mai clara”, anunta adage.com.
Potrivit unui studiu realizat de Association of National Advertisers (ANA), companiile se pregatesc sa reinvesteasca in promovarea brandurilor, cateva remarce ale unor executivi ai Procter&Gamble, Unilever sau Walmart intarind aceste statistici.
“Constructia unui brand este lucrul cel mai dificil de justificat si fiecare companie se uita la buget mai intai. Sunt lucruri pe care in trecut le-am considerat nesemnificative, dar pe care acum le privim ca pe oportunitati”, declara Bob Thacker, senior marketing vicepresident OfficeMax.
Aproximativ doua treimi din reprezentantii a 129 de companii, care au participat la studiul realizat de ANA, au declarat ca recesiunea a reorientat atentia catre rezultate pe termen scurt. Cu toate acestea, 73% dintre respondenti au precizat ca sunt hotarati sa reinceapa sa aloce sume pentru promovare chiar inainte de iesirea din criza. Astfel, 43% vor incepe sa aloce din nou sume importante publicitatii in aproximativ trei luni de zile, respectiv 30% in sase luni.
Pe de alta parte, Paul Polman, CEO-ul Unilever, se declara pesimist in ceea ce priveste iesirea din criza economica in viitorul apropiat. Insa, oficialul precizeaza ca Unilever va reincepe sa investeasca in publicitate din trimestrul doi, dupa patru trimestre de reduceri ale bugetelor.
“Nu e niciun moment mai potrivit ca acesta pentru a reincepe sa investesti in promovarea brandurilor, mai ales in conditiile in care alti jucatori opresc investitiile in acest sector. Brandurile puternice au oportunitatea sa-si intareasca si mai mult pozitia in piata”, spune Polman.
La ra