Chevrolet Cruze este o maşină complet nouă, care nu mai are nici o legătură cu defunctul Daewoo
În plină criză, Chevrolet a început să-şi schimbe parcul auto. Practic, cu timpul, toate modelele din gamă nu vor mai avea izul coreean de la Daewoo. Primul pas a fost făcut: Chevrolet Cruze, fără rădăcini asiatice, îl înlocuieşte pe Chevrolet Lacetti. Un model cu totul nou, un sedan compact din segmentul mediu dezvoltat pe o platformă complet schimbată. Designul este unul mai mult decît plăcut, iar spaţiul interior e unul mai mult decît generos. Rămînînd în habitaclu, trebuie punctat faptul că noul Chevrolet stă bine şi din acest punct de vedere. Materiale decente, inclusiv aluminiu, că tot e la modă!
Diesel performant
Pentru drive test, Cruze s-a prezentat cu o versiune diesel, singura de altfel, cu motor de 2.0 litri şi 150 CP. Propulsorul se descurcă de minune atunci cînd noul Chevrolet prinde o autostradă. Nu e nărăvaş, dar are suficientă forţă ca să te ajute la nevoie. Iar "setea" i-a fost potolită cu doar 7 litri de motorină la sută, în ciclu combinat şi cu multă aglomeraţie. Aşa că, cel puţin pentru români, dacă e puternică şi consumă şi puţin, atunci o maşină e aproape perfectă! Suspensia amortizează bine denivelările, iar direcţia este precisă, nefiind prea sensibilă la manevrele bruşte, ceea ce e foarte bine.
Cruze oferă şi două motorizări pe benzină: 1.6 litri/113 CP şi 1.8 litri/141 CP.
Bine dotată
În varianta de bază, noua maşină de la General Motors oferă 6 airbaguri, ABS, ESC (sistem electronic de control al stabilităţii) şi TCS (controlul tracţiunii). Pentru cei mai pretenţioşi, Cruze oferă dotări de top: pilot automat, aer condiţionat automat, senzori de ploaie, lumină şi de parcare, precum şi music navigator R-CDX. Multe opţionale, iar dacă se face o comparaţie cu modele din clasă echipat