O firmă italiană contractată de Ministerul Transporturilor a propus modernizarea liniei electrice de cale ferată care deserveşte ruta Craiova - Calafat. Problema este că pe respectivul traseu circulă numai locomotive diesel.
Un contract de asistenţă tehnică în valoare de 22 de milioane de euro, dat de Ministerul Transporturilor unui consorţiu condus de firma italiană Italferr SpA, pune pe jar autorităţile din România. Obiectivul principal al contractului este pregătirea pentru finanţarea din fonduri de coeziune a lucrărilor pe secţiunile Braşov -
Sighişoara, Sighişoara - Coşlariu şi Coşlariu - Simeria, informează Ministerul Transporturilor (MT), dar pe lângă acestea mai era prevăzută realizarea unor studii de fezabilitate pentru liniile de cale ferată Craiova - Calafat şi Predeal - Braşov. Despre studiul de fezabilitate pe ruta feroviară Craiova - Calafat, ziarul Gândul a scris ieri că proiectantul Italferr ar fi făcut o greşeală depistată de oficialii Uniunii Europene de la Bruxelles. Firma italiană ar fi propus o soluţie de „înlocuire a liniei de contact care asigură alimentarea cu energie electrică a locomotivelor“, respectiv „înlocuirea liniilor de contact şi reabilitarea substaţiilor de tracţiune“, pentru linia ferată Craiova - Calafat, lungă de 107 kilometri. Numai că respectiva linie... nu este electrificată. Pe viitor, se vrea modernizarea căii ferate Craiova - Calafat, ca parte a coridorului IV paneuropean, care ar face legătura cu podul peste Dunăre, ce va fi ridicat la Calafat - Vidin. Actuala conducere a Ministerului Transporturilor nu precizează cum a fost posibil ca un studiu să prevadă modernizarea liniei electrice dacă aceasta nu există, ci aruncă problema în ograda fostului ministru.
Berceanu dă vina pe predecesorul lui
Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a declarat ieri pentru GdS că, „dacă dorim să