În weekend, companiile care livrează mâncare la domiciliu sunt solicitate la maximum. Cele mai puţine comenzi vin lunea.
Vinerea, înainte să demareze în forţă weekendul, nimeni nu mai are chef să gătească. Iar cei care lucrează la birou preferă să nu se deplaseze nici măcar la alt etaj sau până la clădirea vecină şi aşteaptă să le vină mâncarea chiar lângă birou. Acestea sunt motivele pentru care ultima zi lucrătoare din săptămână este şi cea mai bogată în comenzi pentru livrările de mâncare, după cum susţin companiile din piaţa de profil.
„Joi şi ,în special, vineri, când oamenii se relaxează şi îşi petrec seara acasă, sunt cele mai bune zile pentru comenzile de mâncare. În schimb, luni este cea mai slabă zi. Iar pe timp de ploaie şi când sunt evenimente sportive avem mai multe comenzi”, creionează ritmul în care clienţii firmei de livrare de mâncare PHD lansează comenzi directorul de marketing Carmen Lupuleţ. Pe lângă pizza, meniul PHD cuprinde antreuri, lasagna şi salate.
Majoritatea comandă acasă
Carolina Zabulica, marketing manager la Wu Xing, firmă care livrează mâncare chinezească, prezentă pe piaţa românească de 10 ani, ne-a spus că „numărul comenzilor este în general mai mic în zilele de luni, distribuţia comenzilor pe celelalte zile ale săptămânii find relativ egală. Pe parcursul unei zile, în orele cu program de serviciu, se primesc comenzi din zona de birouri, iar seara din zona rezidenţială”. În weekend, apar multe comenzi pentru grupuri sau chiar pentru petreceri, precizează ea.
Atât reprezentanţii PHD, cât şi cei ai Wu Xing spun că cea mai mare parte a comenzilor, circa 60%, este pentru livrarea de mâncare acasă, restul de 40% luând calea birourilor. În cazul Trenta Pizza, raportul se inversează: până la 65% din comenzi vin din partea angajaţilor în timpul orelor de program, ne-a spus An