Mare tulburare a creat saptamana aceasta "parcariada" declansata in sectorul 1 al Capitalei! Desi masinile parcate aiurea erau deja ridicate si in alte sectoare, emotia si polemica au fost mai mari si pentru ca taxele si amenzile sunt mai ridicate decat in alte zone ale Bucurestiului. Toata distractia costa 820 de lei.
Toata lumea, de la ziarist justitiar, la politician populist si, bineinteles, la sofer parlit, a vituperat impotriva actiunii.
Ei bine, cu orice risc, eu spun ca este o actiune nu numai corecta, ci si binevenita, iar amenda inca prea mica, mai ales pentru cei mai nesimtiti dintre soferi care-si lasa tancurile de lux pe unde nici cu gandul n-ai gandi.
Un dram de onestitate ar fi suficient pentru ca soferii, inclusiv cei amendati, sa recunoasca faptul ca masinile parcate pe unde da Dumnezeu reprezinta una dintre cauzele principale ale traficului imposibil din Bucuresti.
In primul rand, ele provoaca ingustarea soselelor, reduse uneori la jumatate de banda pe sens. In al doilea rand, ele sunt cauza unor accidente grave pentru ca blocheaza complet vizibilitatea celui care trebuie sa dea prioritate in intersectii.
Sunt un blestem si pentru pietonii care nu mai au loc pe trotuar decat facand adevarate acrobatii din care se aleg cu hainele murdare si pantofii zgariati. Pentru cine mai are in dotare si un cariucior sau pentru persoanele aflate intr-un carucior, mersul pe strada devine astfel o proba la limita imposibilului.
"Daca nu sunt locuri de parcare ce sa fac?", spune soferul neobrazat si pleaca linistit de langa masina.
Explicatia e partial corecta. Intr-adevar, in Bucuresti sunt prea putine locuri de parcare, dar asta nu justifica incalcarea legii. Si in centrul Vienei, de exemplu, gasirea unui loc de parcare e o aventura, dar nimeni nu-si pemite sa invoce asta pentru a