O vedere de sus arată că podul peste calea ferată nu atinge cablurile electrice.Şoferii care trec calea ferată Bucureşti-Constanţa dau nas în nas cu un pasaj fixat în doi piloni, dar nefinalizat, şi care pare că se opreşte în cablurile de înaltă tensiune. Imaginea pasajului insuficient de înalt a circulat şi pe internet stârnind comentarii de genul „Pasajul de la Pipera este greşeala secolului în construcţii“, „Avem a Opta Minune a Lumii“ sau „Numai în România se poate întâmpla“.
Şi totuşi, autorităţile susţin că nu este ceea ce pare a fi. „Este doar o iluzie optică. Văzute de jos, firele par mai sus decât pasajul, însă între grinda inferioară a pasajului şi linia de alimentare cu energie a căii ferate este o distanţă de 1,42 metri“, explică Speranţa Cliseru, directorul Direcţiei de Utilităţi Publice din cadrul Primăriei Voluntari şi managerul proiectului.
Pasajul nu are avizul CFR
Adevărata problemă pentru care podul a rămas „în aer“ sunt doi stâlpi ai CFR, care se află, în mod neobişnuit, sub pod. „Am cerut deja CFR-ului să devieze pentru două săptămâni circulaţia trenului pentru a putea muta stâlpii în lateral şi a continua lucrările“, spune Cliseru.
Reprezentanţii CFR declară, însă, prin intermediul unui comunicat, că habar n‑au avut că în zonă se va construi un asemenea pasaj şi că în continuare dezvoltă un program de reabilitare a căii ferate.
„Lucările de construire la pasajul superior Pipera-Tunari au început fără ca beneficiarul (Primăria oraşului Voluntari) să ceară avizul CFR SA. Nu există o concordanţă între cele două proiecte, respectiv Proiectul de reabilitare a căii ferate şi Proiectul pasajului superior, beneficiarul fiind nevoit să suporte cheltuielile necesare pentru reproiectarea lucrărilor feroviere“, se arată în comunicat.
Lucrarea costă dublu
Pa