Dan Voiculescu și-a făcut blog și a pornit la cucerirea electoratului online. Sau, mai corect spus, la cucerirea tinerilor prin intermediul mediului online.
Firește, blogul nu mai este de mult o noutate pentru politicienii români: de la Elena Băsescu la Elena Udrea, de la Mircea Geoană la Adrian Năstase și de la Călin Popescu Tăriceanu la Bogdan Olteanu, mai toți politicienii cât de cât importanți au blog. Și, aproape obligatoriu, mai toți candidații. Pentru că, într-o Românie a superficialității, blogul a devenit un soi de modă electorală: te lauzi cu el în campanie și, dacă tot n-ai înțeles cum se folosește, îl abadonezi imediat după alegeri.
Majoritatea politicienilor procedează așa. Și, probabil, aceasta este și una dintre cauzele pentru care tinerii nu se arată prea interesați nici măcar de blogurile politicienilor - puțini la număr – care continuă să fie prezenți în mediul online și în perioada dintre alegeri. Alte motive, tot probabil, sunt limbajul politicianist, promisiunile neîndeplinite vreodată, scandalurile fără noimă, încercările grosolane de manipulare. Iar lista ar putea continua, aproape la nesfârșit.
Dar, să revenim la Dan Voiculescu. Ei bine, politicianul care în urmă cu un mandat prezidențial poza lângă Traian Băsescu cu aerul țâfnos al unui aristocrat britanic, îmbracă pe blog haina unui personaj debordând de umor. Un personaj „haios” care știe să folosească perfect autoironia - „Vă propun o afacere (deh, prima vocație nu se uită): vând două spații de publicitate pe blogul meu contra 300 de euro” - și ironizarea - „Având în vedere criza de pe piața media, orice publicație, radio, televiziune sau site din trusturile lui Dinu și S.O.V. beneficiază de un discount de 20%”. Un personaj care, folosind limbajul tinerei generații, nu ezită să se autointituleze „Cool Mogul”.
Din punct de vedere strategic, e