Bogdan Vasile, general manager Reader's Digest România, vorbeşte despre studiul Trusted Brands, despre branduri şi despre cât de important este să fii pe primul loc.
Jurnalul Naţional: Cum este privită publicaţia Reader's Digest în România?
Bogdan Vasile: Depinde de cine este privită. Dacă ne referim la cititori, conform sondajului European Trusted Brands 2009, cititorii noştri afirmă că într-o proporţie de 91% cred ceea ce citesc; 84% cred că e o revistă care îi reprezintă; 85% au cules idei noi; 54% au cumpărat în urma reclamelor; 31% au răspuns la publicitate. Dacă ne referim la piaţa de media şi advertising, principala noastră preocupare este să explicăm partenerilor noştri modelul business unic pe piaţa de publicaţii românească, în care 95% din tirajul de peste 100.000 de exemplare lunar este constituit de abonamente ce se distribuie prin intermediul poştei, cu consecinţe directe în formatul revistei şi preţul de copertă.
Ce înseamnă pentru Reader's Digest studiul Trusted Brands?
Dintr-un proiect inspirat care a demarat în UK în 2001, Trusted Brand a reuşit să se extindă ca iniţiativă unică în 16 ţări europene şi, astfel, să devină unul dintre cele mai ample studii care se realizează asupra consumatorului european. An de an avem un barometru clar al încrederii şi reuşim să aflăm nu doar care sunt brandurile de încredere, dar care sunt şi atributele şi scorurile acestora, lucrurile foarte clare care, în final, argumentează alegerea votanţilor.
De ce este Reader's Digest un "Trusted Brand"?
Revista a reuşit în cele peste opt decenii de existenţă să devină un brand şi să câştige încrederea cititorilor de pe mai multe continente datorită politicii sale editoriale, care pune pe primul plan dreptul cititorului de a primi numai informaţii reale, corecte ş