ADRENALINĂ. În ultimii ani, doi tineri fac furori printre pasionaţii de drifting, arta de a derapa controlat, la volanul unor bolizi de sute de cai-putere.
1 /.
Acum patru decenii, driftingul se numea „Togue” şi era o formă de cursă ilegală de maşini practicată la lăsarea întunericului, pe dealurile din preajma oraşului nipon Nagano. Precum vestitele arte marţiale japoneze, „Togue” a emigrat, a evoluat şi s-a trans format într-un sport automobilistic recunoscut la nivel mondial şi care, mai nou, prinde bine şi la români. Dovada clară a expansiunii fenomenului la noi în ţară este dată, în ultimul timp, de numărul tot mai mare de spectatori veniţi să-i vadă pe drifterii români în acţiune.
Doi dintre aşii care fac „balet automobilistic” la evenimentele organizate în ultimele luni de 4Tuning România, Sorin Andrei Ene, alias HAI (29 de ani) şi Cristian Marius Mitrache, alias KNS (31 de ani), formează o echipă bine închegată, atât la serviciu, cât şi la volan. Plăcerea celor doi directori regionali de vânzări ai unei firmei importatoare de piese electrice este să îi „afume”, prieteneşte, ori de câte ori au ocazia, pe fanii veniţi să vadă flăcările care ies din cauciucurile forjate pe asfaltul încins. În show-urile care ţin două zile, prin burnout, cei doi drifteri sparg până la 50 de gume fiecare.
Fanii adoră pericolul
Într-o demonstraţie de drifting, nivelul adrenalinei este la maximum atât pentru şoferi, cât şi pentru spectatori. Un exemplu concret de-a „jocul cu focul” este şi acela când HAI şi KNS au deosebita plăcere de a trece cu maşina la mai puţin de 30 de centimetri de nasul spectatorilor, în viteză şi în derapaj. Totul se păstrează însă în limitele siguranţei. Cei doi au ajuns să-şi strunească foarte bine bolizii, două BMW E30 „ursuleţ” cu motoare modificate, după ani mulţi de practică.
Nici teor