Autorităţile fac presiuni ca finalizarea lucrărilor la Pasajul Băneasa să nu întârzie.Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi spun că responsabilitatea tragediei de la Pasajul Băneasa este exclusiv a constructorului. Primele cercetări în cazul tragediei de la Pasajul Băneasa, în care trei muncitori şi-au pierdut viaţa, au scos la iveală mai multe încălcări ale legislaţiei în domeniul construcţiilor şi al securităţii în muncă.
Citiţi şi
EXCLUSIV Supravieţuitorul de la Băneasa: "O secundă în plus şi îl salvam"
UPDATE VIDEO Tragedia de la Băneasa: lipsa pereţilor de susţinere, cauza probabilă
Lucrarea nu era avizată de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), muncitorii nu aveau echipament de protecţie, iar accidentul s-a petrecut în afara orelor de program.
„Potrivit H.G. 300/2006, constructorul avea obligaţia să transmită o declaraţie prealabilă, cu 30 de zile înainte de începerea lucrărilor, ceea ce nu s-a întâmplat“, a declarat inginerul Constantin Bujor, inspector-şef în cadrul ITM Bucureşti.El a mai spus că firma constructoare poate răspunde penal pentru această tragedie.
Oficialităţile cer continuarea lucrărilor
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) spun că aşteaptă rezultatele anchetei, dar că responsabilitatea tragediei este exclusiv a constructorului. „Există, de asemenea, ipoteza ca oamenii care lucrau acolo să nu fi fost suficient de bine pregătiţi pentru o astfel de lucrare“, a declarat directorul general CNADNR, Dorina Tiron.
Potrivit acesteia, constructorul are obligaţia să continue lucrările pentru ca termenul de finalizare a pasajului, 1 decembrie, să nu fie prelungit. În prezent, activitatea a fost întreruptă pentru desfăşurarea anchetei. Reprezentanţii firmei constructoare portugheze Lena spun c