Preţurile vehiculelor de ocazie au scăzut cu procente cuprinse între 5% şi 10% faţă de anul trecut, iar dealerii legali sunt nevoiţi să ofere pachete promoţionale pentru a se menţine pe piaţă. Statisticile arată lunar că piaţa vehiculelor de ocazie este în continuă creştere, în detrimentul celei de maşini noi. Cu toate acestea, mulţi dealeri de vehicule second-hand sunt nevoiţi să îşi închidă porţile din cauza concurenţei neloiale exercitate de aşa-numiţii samsari
Preţurile vehiculelor de ocazie au scăzut cu procente cuprinse între 5% şi 10% faţă de anul trecut, iar dealerii legali sunt nevoiţi să ofere pachete promoţionale pentru a se menţine pe piaţă.
Statisticile arată lunar că piaţa vehiculelor de ocazie este în continuă creştere, în detrimentul celei de maşini noi. Cu toate acestea, mulţi dealeri de vehicule second-hand sunt nevoiţi să îşi închidă porţile din cauza concurenţei neloiale exercitate de aşa-numiţii samsari, dar şi a reducerii numărului de clienţi. Gheorghe Onţi, reprezentantul companiei AutoPro Baia Mare, a declarat pentru Capital că a luat decizia de a îşi închide firma de comerţ cu autoturisme de ocazie: „Închid firma de second-hand şi îmi schimb obiectul de activitate, în aşteptarea unor vremuri mai bune. Şi nu sunt singurul. Sunt zeci de firme din acest domeniu care procedează la fel ca mine”.
Discounturile, singura soluţie
Există însă şi companii care reuşesc să supravieţuiască, prin utilizarea unor pachete de oferte care fidelizează clienţii vechi şi atrag alţii noi. „Reuşesc să rămân în piaţă pentru că aduc doar maşini cu vechimi mici, de trei-patru ani, dau factură, garanţie de un an etc. Tot ce trebuie făcut într-un comerţ perfect legal”, declară Sorin Buta, şeful Autosor Deva. De asemenea, pentru a elimina problemele de finanţare, compania poate gira clienţii care nu îndeplinesc singuri condiţiile şi oferă discou