Piaţa de publicitate pe radio din Statele Unite înregistrează cel mai slab trimestru din istorie, informează Adweek.com. Cheltuielile cu reclamele de la staţiile de radio naţionale şi locale au scăzut cu 26 de procente, până la 2,8 miliarde de dolari, potrivit cifrelor anunţate de către Biroul pentru Publicitate Radio din Statele Unite (RAB). Reclamele de la reţelele de radio, segmentul care a înregistrat constant creşteri în ultimii ani, au scăzut cu 13%, până la 238 de milioane de dolari. Şi încasările din activităţi off-air (n.r. - campanii de relaţii publice, concursuri şi jocuri) sunt în declin.
Şi piaţaromânească scade
În fapt, veniturile din toate sectoarele de afaceri din domeniul radioului au înregistrat un regres de 24%, până la 3,4 miliarde de dolari.
Estimările RAB se bazează pe cercetările realizate pe mai mult de o sută de pieţe şi sunt extrapolate la întrega piaţă din Statele Unite. În România, publicitatea transmisă prin radio şi presa scrisă s-a diminuat cu mai mult de 10% în intervalul ianuarie - aprilie 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008.
Potrivit Alfa Cont Media-watch, radiourile româneşti au difuzat în primele patru luni ale anului 100.006 spoturi publicitare, cu 12% mai puţine decât în prima parte a lui 2008. Principalii clienţi care s-au promovat pe radio sunt Carrefour (9.320 de spoturi), Real,- Hypermarket (4.567), Romtelecom (2.177) şi Auto Italia (1.953).
Singura creştere
Veniturile aferente platformelor digitale de radio, inclusiv posturilor de radio online care utilizează tehnologiile de streaming şi radio HD (n.r. - înaltă definiţie), au reprezentat punctul forte al mediului radiofonic, veniturile crescând cu 13%, până la 101 milioane de dolari.