Timp de mai bine de zece ani, principiul de baza al internetului a fost ca informatia se vrea libera. Însa broadcasterii, publisherii si dezvoltatorii de jocuri încep sa remarce ca publicitatea nu asigura de una singura modelul de business digital sustenabil la care se asteptau. Consecinta? Consumatorii, obisnuiti sa se bucure liber de informatii s-ar putea confrunta cu limitari în crestere.
The Wall Street Journal, care se numara printre cele câteva ziare de business care taxeaza accesul online, a anuntat la scurt timp dupa aceea ca va introduce printre altele un sistem de taxare a vizitatorilor ocazionali pentru articolele individuale. „Ne aflam în centrul unei dezbateri epocale privitoare la valoarea continutului si este clar pentru multe ziare ca actualul model nu functioneaza”, a declarat Rupert Murdoch, presedinte al News Corp., care detine The Wall Street Journal.
„A nu percepe nimic cititorilor de ziare online pare cu adevarat o nebunie. Acest lucru afecteaza vânzarile editiilor tiparite”, crede Stephen Glover, unul din fondatorii The Independent. „Pentru ca sistemul de taxare a accesului la continutul online sa aiba succes, acesta ar trebui aplicat la scara genrala, iar acest lucru pare improbabil având în vedere natura internetului. În Marea Britanie exista problema BBC Online, fiantat public, care nu va impune un astfel de sistem. Vom plati atunci pentru a avea acces la Times daca putem citi BBC Online gratuit?”, se întreaba Stephen Glover.
Timp de mai bine de zece ani, principiul de baza al internetului a fost ca informatia se vrea libera. Însa broadcasterii, publisherii si dezvoltatorii de jocuri încep sa remarce ca publicitatea nu asigura de una singura modelul de business digital sustenabil la care se asteptau. Consecinta? Consumatorii, obisnuiti sa se bucure liber de informatii s-ar putea confrunta cu limitari în crestere.
The