Producatorul de bauturi alcoolice Prodvinalco din Cluj-Napoca vizeaza pentru anul acesta consolidarea cotelor de piata a brandurilor cheie, desi estimeaza o scadere a rezultatelor financiare comparativ cu 2008 pe fondul crizei.
"In astfel de perioade suntem obligati sa reducem marginile produselor noastre, sa crestem investitiile in promovare astfel incat brandurile de perspectiva sa iasa intarite. Acesta este motivul pentru care planul de profit net pe 2009 se situeaza intre 4,6 milioane de lei, pragul minim, si 6,6 milioane de lei, in cel mai bun caz, in timp ce pentru cifra de afaceri asteptam stagnare sau o scadere de pana la 10%", a declarat Andi Dascal, directorul general al Prodvinalco.
Dascal, 38 de ani, absolvent al Facultatii de Inginerie Geofizica din cadrul Universitatii Babes Bolyai din Cluj-Napoca, a lucrat timp de sase ani in Unilever South Central Europe (USCE) ca sales unit manager, dar si in cadrul Aquila, ca group director, inainte de a veni la Prodvinalco. Aici a ocupat initial pozitia de director de vanzari, iar ulterior pe cea de director general adjunct inainte de a prelua conducerea executiva a companiei.
Manageri scoliti in Unilever
Dascal nu este insa singurul manager din companie cu experienta in companii multinationale. Directorul tehnic, Emil Ciumbrudean, in varsta de 36 de ani, coordoneaza de anul trecut departamentele de productie, logistica si achizitii ale Prodvinalco dupa o experienta de zece ani in cadrul Ursus Breweries. Ultima pozitie detinuta de el in cadrul producatorului de bere a fost de brewing manager. De asemenea, directorul de vanzari, Ioan Ungur, 35 de ani, a lucrat mai multi ani in echipa de trade marketing si vanzari a Unilever South Central Europe, avand responsabilitati atat in Romania, cat si in tarile invecinate inainte de a se alatura echipei Prodvinalco in 2004. Ungur coordoneaza de