Scaderea drastica a veniturilor a determinat marile companii hoteliere sa ia masuri fara precedent si sa lanseze campanii publicitare mai putin obisnuite pentru a-si atrage clientii.
Intercontinental Hotels, cel mai mare operator hotelier din lume dupa numarul de camere, a invitat aproximativ 20.000 de persoane in Londra, Shanghai, Paris si New York pentru salturi colective in patru paturi imense, scrie The Wall Street Journal.
Aceasta metoda de publicitate mai putin obisnuita arata cat de departe sunt dispusi sa mearga operatorii hotelieri pe fondul celei mai severe recesiuni din industrie din ultimii 20 de ani.
"Ce se intampla acum in Europa se poate compara cu ce s-a intamplat dupa 11 septembrie", a spus Mark Wynn-Smith, CEO al diviziei europene de consultanta pentru industria hoteliera a Jones Lang Lasalle. "Piata hoteliera va continua sa scada. Ne asteptam la o vara aspra."
Anul trecut, industria europeana a ospitalitatii s-a mentinut pe pozitii bune chiar daca operatorii hotelieri din SUA au inregistrat pierderi.
Multe dintre cele mai mari lanturi hoteliere din Europa au fost profitabile in 2008, in ciuda faptului ca veniturile au fost mai mici fata de 2007. Companiile din Europa au avertizat ca 2009 va fi un an si mai greu.
Rata de ocupare, in scadere
Schimbarile din sector au fost evidente in primul trimestru. Rata de ocupare a hotelurilor a scazut cu 8,9% in primele trei luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform STR Global, companie de cercetare in domeniu. Cele mai mari scaderi au fost inregistrate in Europa de Est, de 19%, respectiv Europa de Sud, de 16%.
Declinul turismului a lovit din plin hotelurile din cele mai mari orase ale Europei. In Londra efectul s-a resimtit mai putin datorita deprecierii lirei sterline, efect care a atras turisti din zona euro.
Chiar si asa,