Hewlett-Packard (HP) Romania, subsidiara locala a celui mai mare producator mondial de PC-uri si imprimante, a inregistrat scaderi de peste 10% ale businessului pe anumite grupe de produse, pe masura ce criza a topit vanzarile din retail si a anulat proiectele din sectorul public.
"Trimestrul al patrulea din 2008 a marcat debutul crizei in Romania. Zona de consumer s-a prabusit, iar ceea ce era candva sezonul fierbinte de vanzari de laptopuri, de PC-uri, de imprimante, chiar si de echipamente in zona micilor intreprinderi a disparut", a declarat intr-un interviu pentru ZF Radu Enache, directorul general al HP Romania, care a precizat ca pentru unele categorii de produse declinul a fost mai mare de 30%.
Piata de bunuri de folosinta indelungata a scazut in primul trimestru cu 33,4%, comparativ cu aceeasi perioada din 2008, la 356 mil. euro, cea mai mica valoare din ultimii doi ani, potrivit unui studiu al companiei de analiza GfK. Cele mai mari scaderi au fost inregistrate pe segmentul echipamentelor de birou si pentru cele foto, a caror scadere a depasit 40%.
Enache afirma ca pe langa scaderile din retail, probleme au fost si pe segmentul privat si al comenzilor guvernamentale.
"In acelasi timp, Guvernul a taiat, a anulat sau a amanat toate proiectele IT, pe fondul lipsei de bani la buget. Practic, din octombrie pana acum nu au fost comenzi guvernamentale", a adaugat el. Impactul a fost semnificativ, intrucat sectorul public genereaza in mod traditional o treime din businessul companiei americane pe piata locala.
Enache a mai spus ca in domeniul financiar-bancar au existat in continuare proiecte, dar au aparut semne de incetinire in zona operatorilor telecom, care si-au redus cheltuielile din cauza problemelor legate de cash flow. HP lucreaza cu toti jucatorii din telecom, furnizand atat hardware, cat si soft si servicii, a spus Enache. @