Producatorii de componente auto din judetul Timis, una dintre zonele cu cea mai mare dezvoltare in acest sector, au concediat in cursul lunii mai 1.000 de persoane din lipsa comenzilor pentru industria auto.
In judetul Timis lucrau anul trecut circa 30.000 din cei 200.000 de oameni angajati in sectorul auto. Potrivit datelor furnizate pana in prezent de AJOFM Timis, in primul semestru al anului au fost disponibilizate circa 10% dintre persoanele care lucreaza in sector. Cum jucatorii din industria auto nu intrevad solutii de insanatosire rapida a industriei, companiile din Timis vor urma sa aplice acelasi program si in celelalte doua luni de vara, in care vor ramane fara locuri de munca inca 755 de oameni.
Compania cu cea mai mare restructurare a organigramei in luna mai a fost, ca si in lunile trecute, tot producatorul de tapiserii auto EYBL Automotive, care a concediat 244 de angajati, potrivit datelor AJOFM.
Austriecii de la EYBL au inceput programul de reducere a personalului inca de la inceputul anului, cand din cei 1.750 de angajati urmau sa fie concediati circa 1.000 in termen de trei luni. Decizia a fost luata dupa ce anul trecut compania a raportat pierderi de 46 mil. euro la fabricile din Romania si Ungaria. In urma continuarii unui trend al vanzarilor slabe de automobile la nivel european, EYBL a suplimentat in Romania campania de concedieri, astfel ca la jumatatea anului cele doua fabrici, cea de tapiserii auto si de imbracare a volanelor in piele din localitatea Deta, vor avea circa 500 de angajati.
In acelasi timp exista si companii care profita de disponibilizarile realizate de concurenta, indiferent de judet. Producatorul Takata Petri, care detine fabrici in Arad si Sibiu, a anuntat 200 de angajari pana in iulie, primii urmand sa vina din cadrul fostilor oameni ai competitiei.
„Am revenit la un nivel bun, astfel ca lucram