Producătorii de litiu, mineral folosit la bateriile vehiculelor propulsate electric, ar putea fi marii beneficiari ai măsurilor de reducere a emisiilor auto poluante, pe lângă furnizorii de aluminiu şi de noi materiale plastice.Puţinele companii producătoare de litiu îşi vor majora probabil veniturile, dar se vor confrunta în schimb cu presiuni sporite pentru satisfacerea cererii în creştere, fiind incert dacă există suficiente rezerve, potrivit analiştilor.Unii experţi din secto
Producătorii de litiu, mineral folosit la bateriile vehiculelor propulsate electric, ar putea fi marii beneficiari ai măsurilor de reducere a emisiilor auto poluante, pe lângă furnizorii de aluminiu şi de noi materiale plastice.
Puţinele companii producătoare de litiu îşi vor majora probabil veniturile, dar se vor confrunta în schimb cu presiuni sporite pentru satisfacerea cererii în creştere, fiind incert dacă există suficiente rezerve, potrivit analiştilor.
Unii experţi din sectorul energiei consideră totodată că exploatarea litiului, pentru includerea în baterii care vor înlocui carburanţii convenţionali, poate fi la fel de nocivă pentru mediu ca şi carburanţii tradiţionali.
Litiul este în general extras din piatră, dar poate fi găsit şi în depozite saline şi provine în mare parte din munţii Anzi din Chile, Argentina şi Bolivia, unele zăcăminte existând şi în China. Cel mai mare producător la nivel mondial este SQM din RP Chineză, urmat de Rockwood Holdings Inc şi FMC Corp din SUA.
Posibilităţile de profit sunt enorme
Tim McKenna, purtător de cuvânt al Rockwood a arătat că este improbabil ca industria auto să treacă la producţia de serie a vehiculelor propulsate cu baterii pe bază de litiu înainte de 2011, deşi modelul Mercedes clasa S ar putea fi primul automobile hibrid cu un astfel de sistem care să intre pe piaţă spre